onsdag 23 december 2015

Merry Christmas

Vill bara önska alla en riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År! Hoppas att den blir bra! Här blir det lugnt och det sista är gjort! Skinkan griljeras i detta nu och vi ska bara inhandla lite rödbetssallad och mimosasallad, som E hade önskat. Själv tycker jag inte om det men självklart fixar vi det när hon vill ha.

E börjar få till det bra nu i sin lägenhet och stortrivs. Hon verkar faktiskt må mycket bättre och detta har jag sagt tusen gånger men det kan aldrig sägas nog: HON VÄXER AV DETTA!! Fy fan så skönt att hon inte är på boendet längre!

Lilla grå är inte pigg! Hjärtat är visserligen bättre tack vare medicineringen och hon hostar inte längre som jag skrev i ett annat inlägg. MEN hon har fortsatt problem och smärta med vad vi tror är nacken och i går kväll när hon åt sin första måltid på två dagar ( har inte velat äta ), så skrek hon till och sprang ut i hallen som skjuten ur en kanon. Jag såg inte händelsen då jag precis hade gått ut i hallen men hon hade helt klart väldigt väldigt ont. Hon gick in o sin bur och lade sig! Lite senare på kvällen så blev hon mer lik sig själv igen men det är inte bra ändå. I dag har hon inte heller velat äta riktigt men vi gav henne Frolic och dem fick hon i sig. Förmodligen för att dem är mjuka och färska!

Vi låter henne vara nu under julhelgen men fortsätter lilla grå att verka ha ont så har vi bestämt oss för att låta henne somna in. Jag vill inte att hon plågas! Hur ont det än gör i hjärtat, så är det inte ett värdigt hundliv att ha ont. Hon är ju för gammal för att operera eller vad som nu i normala fall hade behövts göras. Vi TROR att hon har ett diskbråck i nacken men det är inget som är fastställt utan bara vad vi misstänker.

I går ringde en man till mig och erbjöd mig en tvåa i Holmsund. Men efter att funderat en stund så skrev jag och tackade nej därför att det blir för litet. Dessutom så vill jag inte bo på den sidan av byn! Då det inte är akut nödvändigt med en lägenhet så tänker jag välja noga även om det är dåligt med utbudet.



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...