onsdag 6 januari 2016

25 år

I dag min fina flicka så fyller du 25 år och jag minns så väl den dagen du och din tvillingsyster kom till världen. Jag hade redan den 4 januari fått värkar och öppnat mig 2 cm när jag kom till sjukhuset. Men tio veckor var det kvar av graviditeten så doktorn ville behålla er i min mage. Dessvärre så gick det inte då ditt hjärtljud var så dåligt och på eftermiddagen den sjätte januari 1991 runt 15 tiden förlöstes du och din tvillingsyster. Ni hade en gemensam moderkaka och all näring hade gått till din syster så du var lite klen. Du kämpade för ditt liv och trots två hjärnblödningar och andra svårigheter så överlevde du och idag blir du då alltså hela tjugofem år. Lika gammal som jag var när du föddes! Jag hoppas att du får en fin födelsedag min älskade flicka trots att du firar den som inlagd på den slutna avdelningen på sjukhuset.

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...