tisdag 12 januari 2016

Besök

I förmiddags var jag med Abbe ( valpen ) till veterinären för vaccination. Han märkte inte ens att hon stack honom. Passade på att fråga lite om det här med rabiesvaccination och pass för hundar eftersom jag tänker ta med mig Daisy vid flytt till Spanien. I höst kommer jag om hon mår bra så här på ålderns höst att låta vaccinera henne.

E hade permis i dag och var först hemma hos sig en sväng innan hennes pappa skjutsade henne hit. Jag stekte pannkakor aom hon hade efterfrågat. Det blev nog bara 1,5 timmes besök och hon såg ut att ha det väldigt jobbigt med sin ångest vilket jag såg på hennes mun. Jag känner min dotter rätt väl och vet också av egen erfarenhet hur det kan bli. Hur som helst så var det trevligt att träffa henne även om det blev ett kort besök. Vi skjutsade sedan tillbaka E till psyket. Hon hade ingen medicin med sig och jag vet inte om hon inte fick ta med sig någon heller. Dem tycks ha gjort ändringar i medicineringen för henne. Förmodligen höjt upp någon dos eller bytt piller som dem ju är så duktiga på...

Nu längtar jag iväg till mina resor! Att få koppla av och bara tänka på sig själv ska bli underbart. Sedan i april så ska jag lägga ut huset till försäljning hos någon mäklare och flyttar nog senast 1 september till Cabo Roig. Det kan bli ensamt men jag hoppas på besök av vännerna och brodern samt döttrarna.

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...