torsdag 7 januari 2016

En sämre tid

I eftermiddag har jag haft mina båda döttrar här och mitt barnbarn på tårta. E hade haft permission idag men skulle nu tillbaka till sjukhuset. Hon såg faktiskt inte alls ut att må bra min stackars flicka så hon är helt klart inne i en sämre tid nu. Hon får ett speciellt spänt uttryck i ansiktet och på munnen när hon har ångest och lite ansträngt att andas. Kanske att jag ser det mer än andra eftersom jag själv har haft dessa bekymmer tidigare om åren. Hon blev glad att träffa lilla valpen och hur glad Albert blev ska vi inte ens prata om. Överlycklig! Men jag börjar undra om hon kommer att orka överhuvudtaget även framöver. Det ställer till det för mig som har en massa resor inbokat i vår med start i slutet på februari. Visserligen så kan nog hennes pappa finnas där och ta valpen när det behövs och han är ledig men i maj ska han själv resa bort under nästan hela månaden och jag åker till Spanien under två veckor i maj. I och för sig inte efter varandra så det kan hända att E fixar de här veckorna utan att behöva läggas in. Förhoppningsvis!

Jag känner mig lite sliten och har det småjobbigt med stresshjärtat som går igång för det minsta stress jag utsätts för och nu med valp i huset och en halvrisig gammal tik, så är det mer stress än vanligt. Ja om man bortser från stressen över att ha en självdestruktiv dotter förstås...

Bild på tårtan!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...