lördag 16 januari 2016

Fika

I dag frågade en vän om jag ville ses på stan på en fika och det hade jag gärna gjort om det inte varit så att vi hade bestämt att måla köket. Denna vän är en som jag har känt tidigare. En riktigt go kille! Vi har som jag har förstått det gemensamma erfarenheter av psykisk ohälsa inom familjen på ett eller annat sätt. När allting har lugnat ned sig så vill jag gärna ses och snacka om ditten och datten, allvarliga och icke allvarliga saker.

Målningen i köket är så gott som klart! Dessvärre så blev det lite bubblor på tapeten så i värsta fall får man tapetsera i stället. Jag vill att det ska se fint ut inför visning och försäljning i vår / sommar. Jag tänker förmodligen lägga ut det i april hos en mäklare då jag har kommit hem från kryssningen.

Frågade min bror om han kunde köra ned min nya kärra ( nåja nästan nya då ) till Spanien och det gör han gärna men det är inte säkert att han får ledigt där i slutet på augusti eller början på september. Jag vill ha den med mig och kan inte tänka mig att sälja bilen som jag tycker så mycket om. Dessutom så har jag ett garage i anslutning till huset.

Har lärt känna en kvinna på nätet som har hus bara en 20 minuter från mig i Cabo Roig och vi har bestämt att ses framöver. Som ensamboende och svensk så kan det vara tryggt och trevligt med bekantskaper. Jag hoppas förstås på att inte behöva leva ensam i mitt radhus i framtiden ;-).

E mår verkligen skit rent ut sagt och orkade inte med att skriva sms ens en gång. Förbannade jävla skit!


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...