måndag 4 januari 2016

Inlagd

Nu lade E in sig själv i eftermiddag / kväll! Hon åkte dit och väntade i flera timmar på att få träffa en läkare för inläggning. Jag är på sätt och vis stolt över henne, att hon tog det beslutet att söka hjälp innan det gick för långt. Men jag är samtidigt ledsen över att det måste bli så men även glad över att hon inte skadade sig. Jag tröstade henne med att det är länge sedan hon nu låg inne och då var det bara ett dygn och det är länge sedan hon skar sig vilket är en stor framgång. Hon blir säkert inte långvarig på psyket denna gång heller och när hon kommer ut så har hon förmodligen hemtjänsten som kan finnas där för henne i hemmet. Jag hoppas också på att kunna komma närmare snart. Har varit och tittat på lägenheten i kväll men ligger som sagt var på sjätte plats. Lägenheten i sig var stor och rymlig men det var otroligt lyhört i den. Vi hörde deras grannars teve! Jag frågade även om det är livligt i huset och jooo det var det ju. Dem har fått anmäla till bostaden om att det har varit livat. Det lät inte kul men man får antagligen gilla läget OM jag får den.


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...