måndag 4 januari 2016

Nytt År

Så var det nytt år igen! E trivs bra i sin fina lägenhet och har verkligen blomstrat upp och strålar på ett annat sätt än tidigare. Hon tycks mycket starkare i sig själv! MEN orkade inte riktigt med en valp också just när det gäller att få honom rumsren så nu bor han hos oss tillsvidare. Vi bor så bra till att det är lätt att släppa ut honom om det krisar. E kände nog besvikelse framför allt på sig själv för att hon inte fixade det men jag försökte få henne att förstå att det inte är konstigt. Det ÄR jobbigt för vem som helst och är man själv så blir det ju ännu jobbigare. Hur som helst så i natt vid halv tolv tiden hade E ringt till mig men jag hade somnat och stängt av ljudet på telefonen, så jag märkte aldrig det. Jag förstår ju att hon förmodligen mådde dåligt och behövde skjuts till psykiatrin eller något sådant. Gissa vem som förbannar sig själv över att ha stängt av ljudet på telefonen....Men jag trodde att det var bra nu med henne som jag skrev längst upp. Hon har mått så bra även om jag blev lite orolig nu när hon inte orkade med sin lilla valp och fick dåligt samvete över det fast hon inte borde ha det.

Jag har försökt att nå E hela morgonen och även hennes pappa men vi får inget svar. Endera så sover hon eller så har hon åkt in igen och inte har tillgång till telefonen. Jag hoppas på det första alternativet och hoppas att hon inte har gjort sig illa på något sätt nu när hon har klarat sig från det så pass länge. Men hon har vissa svårigheter att komma till skott med saker och ting i sin lägenhet har vi märkt. Som till exempel att fixa sig något att äta! Flera gånger har hon skippat middagen och det är ju inte så bra. Det kan ha blivit något skräp som chips och sånt i stället. Tur att hon får hjälp av hemtjänsten snart! Det blir även bra att jag flyttar till byn igen. När det nu blir! Anmälde intresse på en stor trea på bottenvåningen med balkong men hamnade på sjunde plats och den åttonde går tidsfristen ut, och jag ligger på sjätte plats nu. Chansen är liten att jag får den tyvärr!

På nyårsaftonen skulle vi bort på middag men jag hade en gräslig huvudvärk och ont i kroppen så jag blev hemma. Lika så bra det för hundarna det vill säga fyra av sex blev rädda av raketerna och smällandet som började redan vid sex sju snåret. Lilla grå hässjade och darrade väldigt mycket samt hoppade upp både i barnbarnets säng och i vår där hon kissade flera gånger under samma stund tror jag. Vi tror i alla fall att det var hon som gjorde det! Åtminstone i barnbarnets rum för det var bara lilla grå som var uppe i den sängen då.

Jag förbannar dessa jädrans fyrverkerier och önskar att ett förbud infördes och att ALL försäljning upphörde. Lilla grå har ju dessutom dåligt hjärta så jag trodde att hennes sista stund var kommen...

E hade två kompisar på middag på nyårsaftonen och dem verkar ha haft jättetrevligt tillsammans och åt tacos.

På nyårsaftonen blev jag tokstressad av hundarnas oro och fick värsta hjärtklappningen. Den släppte inte förrän dagen där på! Men på kvällen körde den igång igen. Jag hade tagit mig ett varmt bubbelbad och riktigt kopplat av med tända ljus och en öl. Mådde prima men kände att det var lite väl varmt i badet! Klev upp och satte mig vid datorn! En stund senare kände jag att pumpen började att rusa igen och gick efter ett tag ut till köket till A. Där höll jag på att svimma och flåsade som en ångvält och hade ett riktigt jobbigt tryck över bröstet. Jag satte mig till slut på golvet och sedan fick A hjälpa mig till sängen. Tog sprayen och efter ett tag så lättade det men lite hjärtklappning hade jag kvar trots allt. Jobbigt!

Önskar alla en god fortsättning med hopp om ett bra 2016

Bjuder på kort på vår lilla fina sheltie! Den killen kan softa ;-)





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...