tisdag 19 januari 2016

Ofrivillig Permis

Man kan väl säga som så att E fick en ofrivillig nattpermission då avdelningen hon är på skulle få in en annan patient och inte längre hade plats för henne. Därför fick hon välja mellan nattpermis eller att gå över till en annan avdelning som räknas som hennes " hemavdelning ". Men på den avdelningen går det nu magsjuka så ni kan ju räkna ut vad hon valde.

Jag har faktiskt inte en susning om hur länge E räknar med att behöva bli kvar på sjukhuset men det verkar dra ut på tiden. Mycket tråkigt!

En rackarns lagning rök för mig i kväll! Jag misstänker att det är den tanden som min tandläkare redan för över ett år sedan ville att jag skulle operera bort då det var en infektion i den. Men jag bangade ur och vågade inte! Det har gott rätt bra ändå och när jag har märkt en liten bula i tandköttet så har jag tryckt bort den och jag har inte kunnat borsta just vid den tanden. Men nu gick det alltså åt helvete!

Till saken hör att jag har tandläkarrädsla och bara blotta tanken på en operation får mig att baxna.

I går ringde min brors ena sons före dettas mamma och hade läst i min blogg att vi kanske har lite trubbel med hundvakt. Hon erbjöd sig att passa vovvsingen men det ordnar sig ändå. Tack i alla fall!



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...