söndag 10 januari 2016

Permission

E har i flera dagar haft permission nu men förhoppningsvis så blir hon utskriven under morgon dagen, alltså måndag. Beror förstås på hur hon mår! I går kväll smsade jag henne men fick inget svar, smsade igen ett par timmar senare utan svar och ytterligare ett tag senare så ringde jag henne men kom bara till svararen. Den gamla oron över om hon hade gjort sig något, låg på mava eller något liknande utan att vi fick vetskap om det kom över mig. Jag HATAR denna förbaskade oro som jag har fått leva med i så många år och det enda jag vill är att få lugn och ro inombords. Att E aldrig mer ska må dåligt, att hon är så stark i sig själv att självmord aldrig är ett alternativ...

Hur som helst så fick jag tag i min dotter till slut! Allting var lugnt - Ja så lugnt som det nu kan bli när man som henne inte mår riktigt bra. Hon var i alla fall tillbaka på avdelningen och hade haft telefonen på laddning. Jag tror inte att dem får ha telefonen på laddning inne på själva avdelningen på grund av självmordsrisken hos dem intagna så förmodligen låg hennes mobil i personalrummet. Eller något sånt!

Livet med valp är roligt och givande men samtidigt oerhört påfrestande när han ska tugga på precis allting. Däremellan retar han gallfeber på de övriga hundarna men ack så söt han är. De sista två dagarna har varit lite lugnare och jag har haft hjälp av A.

Lilla grå hänger kvar och är ju mattes egen favorit! Hon har ibland svansen uppe och ser riktigt pigg ut och i de stunderna tänker jag att inte tusan kan vi ta bort henne.
Men hon äter ganska dåligt och ser ut att ha magrat av lite.Vi har försökt med hemkokt mat med ris, nötfärs och morötter vilket hon åt av några gånger men sedan ratade. Innan dess hade vi givit henne Frolic men även det började hon att rata. Vi har givit korvbitar till henne som hon älskar och testat fodret igen som hon faktiskt åt en halv dl av i går kväll utan att verka få ont i mun eller nacke. Frolic har även det gått bra på slutet igen fastän inte i stora portioner. Det ihop med att hon ska trugas i medicinen eller snarare luras i medicinerna med hjälp av korvbitar gör det hela ganska jobbigt. Dessutom så som i natt så väckte hon A först klockan 02 för att hon var törstig. Sedan klockan 05 var det dags igen men då ville hon ut och lägga sig i hallen. Klockan 06 var det dags att kliva upp och släppa ut valpen. Behöver jag säga att A var totalt knäckt och nu sover igen! Så jag är uppe med hundarna! Som också sover nu haha! Kunde ju jag med ha gjort då....




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...