lördag 30 januari 2016

Så här kan vi ju inte ha det

Jag meddelade Es pappa i går kväll att hon återigen var inlagd efter en veckas utskrivning. Ja det blev faktiskt precis en vecka som hon kunde vara hemma i sin egen lägenhet. På tal om det så funderar förstås jag och hennes pappa på det här med att hon bor själv, om hon verkligen fixar det trots all hjälp runt omkring henne. Jag vill inte att hon sitter själv där hemma och mår dåligt kanske just för att hon är ensam mer än vad hon var på boendet där hon kunde gå ut till dem andra när hon kände för. Men när jag frågade E så svarade hon i går kväll att hon tycker att det är skönt att bo själv och att det bara blir så här ( att hon får ångest ).

Es pappa tänker höra med henne om hon inte hellre vill komma och bo hos dem framöver och skrev att så här kan vi ju inte ha det. Hon kommer nog inte att vilja även om jag kan tycka att det vore bra för henne. Tills hon mår bättre igen!

Vi hade tänkt att åka förbi E i dag hemma hos henne dels för att hon skulle få träffa Albert och dels för att visa henne var valpkursen kommer att vara. Blir ju inget av med det! Tror lika lite på att hon kommer att kunna gå den där kursen med honom när hon aldrig är hemma. Det blir väl jag som får gå! I ärlighetens namn så är jag så fäst vid Albert nu att jag nästan inte kan tänka mig att släppa honom. Men orkar hon så är det klart att han ska bo där!

Har fått ett erbjudande på den tvåa jag sökte! Hamnade alltså på plats 1 men känner inte så jättemycket för att flytta dit. Ska förstås ta en titt på lägenheten innan jag beslutar något. Är ju inte heller säker ännu på om det blir Spanien trots allt...

Har förresten mitt älskade barnbarn här sedan igår!





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...