fredag 8 januari 2016

Sliten

Det var så trevligt att tjejerna dök upp i går om än E såg ut att må väldigt dåligt och dem bara stannade i ungefär en timme. Vi hann inte mer än sätta oss till bords så kom hennes syster med en mycket onödig kommentar som fick E ledsen. Ja hon grät ju inte men tårarna var inte långt borta! Hennes syster ifrågasatte det här med valpinköpet och hur hon ska kunna ta hand om honom till exempel i maj när jag åker bort. Hon menade på att det finns ju inga garantier för att E inte måste läggas in på sjukhuset igen och visst är det så men det sänkte E att höra syrran säga så. Vidare så sa systern att vem ska då ta hand om honom om jag åker bort och E läggs in. Så sant så sant men problem är till för att lösas och detta var inget som E nu behövde höra och i natt hade hon sänt mig ett sms om att hennes syster har rätt och att E inte ska ha några djur samt att en sådan här sak verkligen kan få henne att må så dåligt. Ordagrant så skrev hon fy fan vad en sån sak kan få mig att må så dåligt...

Nu vet jag ju inte om det var hennes systers kommentar eller allt det här med dåligt samvete över att inte orka men jag har försökt få henne att förstå att hon bara är människa och gjorde så gott hon kunde och att vi är en familj och i en familj, så hjälps man åt. Att hon inte ska ta systerns ord så hårt!

Nu sover lilla valpen efter en kort promenad i kylan och mat i magen. Så har han ju hunnit lägga en korv också på mattan så klart. Matte hann inte vara med och känner sig rätt sliten med hjärtklappning. Konstigt att man inte orkar på samma vis som förr om åren!

Trevlig helg till er alla!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...