torsdag 14 januari 2016

Sova hemma

E hade permission hela dagen igår och var då i sin lägenhet. Hennes pappa kom dit och installerade en bänkdiskmaskin som hon har fått av honom till födelsedagen och bytte propp då elen hade gått i några rum. Hon har sovit hemma i natt och verkade ha sovit rätt så bra. Hennes pappa skulle komma idag igen då proppen återigen hade gått ( samma propp alltså ), så den måste ju bytas och så skulle han sätta upp några tavlor åt E.

Känner mig slut som artist i dag! Vaknade tre i natt av att lilla Albert gnällde. Tog ut honom så att han fick kissa och bajsa och fastän han somnade om direkt så kunde naturligtvis inte jag göra det. Låg vaken till strax efter 05 och vid 06 var det dags att kliva upp. Vicky propsade i alla fall inte på att vilja dricka vatten eller gå ut och kissa utan sov i godan ro i sin hundsäng i sovrummet. Men till saken hör att vi skippade den vätskedrivande tabletten till lunch och kvällen för att se hur det då blir. Skulle hon bli hostig igen så får vi låta henne somna in lite tidigare än i slutet på februari. Det är hemskt att sitta och skriva om att man ska ta bort sin älskade hund och det är hemskt att behöva planera det men vi har längre inte något val. Hon ska inte behöva lida och vi orkar inte truga i henne mat, fiffla med medicinerna som hon hittar i allting som vi stoppar in dem i. Nu kör vi i alla fall med leverpastej och det verkar gå bättre. Peppar peppar....I går och i förrgår åt hon förresten massor av Frolic och har varit superpigg så det känns ju märkligt att ta bort henne. Å andra sidan så kommer vi att vara på resande fot mest hela våren och ingen vill eller orkar passa lilla grå då hon ska ha medicinerna och får ont i nacken ibland samt äter dåligt. OCH går upp på natten!

För drygt ett år sedan köpte jag en sprillans ny bil som jag bara älskar. Den är riktigt trevlig att köra och jag kan inte tänka mig att sälja den när jag bosätter mig i Spanien. Har beslutat mig för att köra ned den och regga om den där nere. Min bror kan säkert köra! Jag pröjsar allting och han agerar chaffis så var den saken löst.

Var och handlade och provade att lämna valpen ensam med dem andra hundarna i en halvtimme. Lämnade mobilen hemma på inspelning och det visade sig ha gått hur bra som helst. Någon gång gnölade han och skällde men Baltazar sade åt honom på sitt sätt som han gör genom göra ett slags ljud ifrån sig och då tystnade Albert. Nä nu får det nog bli en....



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...