lördag 16 januari 2016

Tillbaka till...

E skrevs i går ut från psyket och har ju haft permission både dagtid och dem senaste en eller två nätterna. Tyvärr så höll det inte alls något länge utan i natt fick hon jobbiga tankar som ledde henne tillbaka till psyket som hon skrev till mig. Fruktansvärt så tråkigt för henne! Inom mig gör det ont och är sjukt plågsamt att hoppas och tro för att sedan bli ledsen när hon dalar och mår dåligt. Ingen mamma vill ju se sitt barn ha så jobbigt som E har det med sig själv. Vad hände när allting verkade så bra?! Jag fattar det inte!

E är anmäld till valpkurs med lilla Albert med start i mitten på februari men vi får se om hon klarar av att genomföra kursen. Vore bra eftersom tanken är att han ska bo hos henne. Men jag befarar att det i slutändan blir så att han får följa med mig till Spanien, att E inte orkar och har tid om hon åker in och ut på psykiatrin i tid och otid. Det håller ju inte att hon åker in på sjukhuset på natten när en hund finns hos henne...
Det gör inte mig något om Albert bor hos mig men jag hoppades att E skulle orka med en hund eftersom jag vet att det är ett bra sällskap på alla sätt och vis att ha en liten pälsboll. Vi får se tiden an förstås och hoppas på att hon tar sig upp igen. Nu skulle hon i alla fall sova vidare eftersom natten hade varit jobbig för henne.

Lilla Albert ska få sig en sele i dag tänkte vi och rullar snart mot zoo för att köpa en sådan och hundmat till honom. Vi har en sele över från dem andra som är nästan ny men den satt inte riktigt bra framtill på honom. En sådan där WG sele eller vad dem nu heter.

Jag var och klippte mig igår! Det som var tänkt att bara bli till en toppning av håret blev till kort frisyr. Jag kan inte påstå att jag är riktigt nöjd då jag tycker att det är för kort i nacken men tröstar mig med att det växer ut. Tur det!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...