måndag 11 januari 2016

Utebliven permission

I dag var det tänkt att E skulle skrivas ut men hon har inte ens haft permission och visste inte heller när hon blir utskriven. Så bra är det definitivt inte med henne! Så förbaskat tråkigt!

Jag fick i dag veta att jag ej blev tilldelad lägenheten som jag hade sökt men känner endast lättnad då jag de senaste dagarna har funderat återigen på att bosätta mig i Spanien. I dag bestämde jag mig för att detta är sista vintern på mycket länge i Sverige för min del och jag kommer inte att söka fler lägenheter här hemma. I februari åker jag ned samt i maj till min lägenhet i Cabo Roig och får då chansen att verkligen känna efter hur det känns. Är det så bra som jag hoppas så slår jag till och säljer min nuvarande bostad, tar med mig Daisy och blir spanjorska. Jag måste tänka mer på mig själv och min hälsa och för mig är det nog det enda rätta.
Jag behöver dessutom distans till allting här hemma!

Lilla grå fortsätter och äter dåligt! Två tre skivor falukorv och några få kulor har hon fått i sig i dag men i övrigt så ratar hon både torrfodret och Frolic. Vi diskuterar mycket det här och mitt hjärta brister vid insikten om att vi snart inte kan fortsätta så här utan måste låta henne få somna in. Hur fan jag ska klara av det vet jag inte men jag tror inte att jag kan vara den som åker till veterinären med henne och ser på när hon får sprutan.



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...