onsdag 10 februari 2016

Delgivningskvitto

Nu har dagarna rullat på igen i en rasande fart och jag har faktiskt glömt bort att blogga. På sätt och vis så är ju det bra för det brukar vara ett tecken på att min älskade dotter också mår bra.

Hon är utskriven ännu och lät pigg idag och vi ska tillsammans åka till valpkursen i kväll. E berättade att hon ville att jag skulle lämna in ett delgivningskvitto till Förvaltningsrätten. När jag frågade vad det handlade om så sade hon att hon har anmält psykiatrin. Det visade sig att E åkte in frivilligt när hon lades in ( det visste jag ju redan ) men under tiden som hon var där så satte läkaren ett LPT på henne. Vilket hon inte var så pigg på! Min första reaktion är: Får dem göra så?! Får det verkligen gå till så där när hon själv lade in sig?! Men så är det väl antar jag! E själv trodde inte att hon kunde vinna detta men vill ändå markera att hon inte tyckte att det var okey.

Jag förstår om de sätter tvångsvård om det är fara för hennes liv och förmodar att dem hade ansett det vara kris. Men ändå...
Fast.... jag var ju väldigt väldigt orolig jag också! E var RIKTIGT under isen denna gång, så jag är nog egentligen bara tacksam för att läkarna kan se när det är fara för hennes liv. Jag kände det inom mig att hon var i det läget att hon skulle ha kunnat ta sitt liv som jag nämnde i ett tidigare inlägg.

Nu har jag en mackapär på mig! En långtidsmätande EKG under fyrtioåtta timmar. Går rätt bra att bära den! Men visst är det lite bök med sladdar och dosa och jag vaknade ett par gånger under natten för att kolla så att inget hade lossnat.

Vi får väl se om det visar något i slutändan!

Var och klippte mig samt slingade håret i går hos frisören jag alltid har gått hos tidigare då jag bodde i byn. Nu blev det bra igen! Nu blev det den jag brukar ha varit ;-).

På måndag ska jag till veterinären med Baltazar! Han har magrat ganska rejält på slutet och man känner revbenen på honom jättetydligt. Han som har varit mullig nästan! Men han är pigg och alert så det är svårt att tänka sig att han skulle vara sjuk på något sätt. Fast en hund ska ju inte tappa i vikt bara så där!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...