måndag 1 februari 2016

Duktig kille

Albert är riktigt duktig nu med rumsrenheten och gör nästan aldrig inne längre. Jag har ju förstås stenhård koll på honom och minsta lilla tecken på att han är nödig så släpper jag ut honom. Han går också oftast till altandörren och visar att han behöver uträtta behov. Tredje natten är det också som han har hållit sig men jag släppte ut honom kvart i elva i går kväll och tio i sex i morse väckte han mig med att stå med framtassarna på min sänghalva. Ett riktigt trevligt uppvaknande måste jag säga.

Jag har inte hört något från min kära dotter i dag och har inte heller hört av mig till henne. Dels så behöver jag andas lite och försöka tänka på annat eftersom jag blir så påverkad av detta och dels så tänker jag som så att hon är ändå så dålig att hon inte orkar med någon kontakt. Inte ens på sms! Hon vill inte och då tänker jag inte störa henne utan då får E vara ifred tills hon själv känner att hon orkar.

Om tre veckor och sex dagar bär det av till Spanien igen och om exakt fyra veckor så ska mitt radhus stå klart för inflyttning men jag tror att den nog blir klar före. Härliga Cabo Roig!

Es syster tyckte inte att jag ska flytta och lämna E men jag känner att jag måste för min egen del. Jag måste tänka på min hälsa och mitt välbefinnande samtidigt som jag inte kan tillföra henne så mycket. Hon vill inte ha min hjälp och jag vet inte vad mer jag ska göra för henne. Mer än att visa att jag bryr mig och finns där när helst hon vill, även om det så blir så långt ifrån. Skype är ett bra verktyg även om jag inte kan vara närvarande fysiskt.

Det är ingen enkel sak att fatta ett sådant stort beslut som jag kanske tänker göra med att flytta ända till Spanien. OM jag flyttar! Men flickorna är ju faktiskt 25 år och vuxna och jag har givit 100 procent av mig själv genom åren, som man ju gör som mamma. Pappan finns ju i närheten ifall det är något och det känns jättebra.

Mitt älskade barnbarn har varit och klippt sig och blev så fin så!




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...