onsdag 16 mars 2016

Fortfarande inlagd

Ja som överskriften säger så är E fortfarande inlagd och i dag var det då inte alls bra med henne. Jag smsade i morse men fick inget svar. Ringde ett par gånger under dagens lopp men första gången så svarade hon ej och vid andra försöket så klickade hon bort samtalet. Jag smsade en andra gång då det kändes viktigt att höra om hon var hemma eller inte eftersom att hon har smådjur som ska ha mat och vatten. Fick till slut ett sms om att hon inte orkade prata!

Jag gick i dag och funderade på det här med min dotter! Ska det verkligen vara så här år ut och år in? Ska hon aldrig bli helt frisk och ska hon åka in och ut på psyket på detta vis?! Det är så förbannat sorgligt och smärtsamt att E aldrig få må riktigt riktigt bra en längre tid, att hon aldrig får vara ifred för den där mr ågren som sitter på hennes axel och dominerar. Jag tänkte också på att alla planer och kurser grusas jämt av hennes mående. Varje torsdag går hon på ridskola men det är egentligen inte så många gånger som hon har kunnat gå av olika orsaker. Endera så har E varit inlagd eller så har hon mått dåligt och varit för trött. Samma är det med valpkursen! En gång har hon kunnat gå med Albert på kursen. Jag har inte heller kunnat komma mig i väg då A har varit borta ( måste ha sällskap i bilen eftersom Albert är åksjuk ), Es pappa har jobbat och ja E själv är ju oftast inlagd eller för trött. Det blev en dyr kurs för inget! I kväll blev det naturligtvis också inställt för oss och det är mest synd på Albert, som behöver träning och vi som behöver tips och ideer på hur man tränar en valp. Nu kan jag en del ändå så jag kör på här hemma med honom så gott jag nu kan. Men synd är det! Hade jag bott i byn nu så hade jag bett min vän M att följa med och det hade han säkert också gjort. Men som läget är nu så är det hopplöst att få en lägenhet i Holmsund. Helt omöjligt!

Om tio dagar bär det i väg på kryssningen! Det ska bli jättekul och otroligt spännande och inte minst väldigt nödvändigt för jag känner mig på gränsen till utbränd. Det blir för mycket med alla hundar, letandet efter en annan bostad, renoveringen av denna bostad som drar ut på tiden så förbaskat och oron för E som ständigt finns där. Ibland känner jag bara för att lämna allting och dra i väg till min lägenhet i Spanien. Att vaccinera Daisy och Albert och flytta dit för att få lite distans till allting! Vi får se hur framtiden ser ut. Jag kanske inte får tag i någon lägenhet i byn och då kan det mycket väl hända att jag flyttar bara för det.

Titta vilket fint kort på Albert!





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...