måndag 21 mars 2016

Smådjur

E är kvar på sjukhuset men förhoppningsvis så kan och får hon skriva ut sig i dag beroende på om hon mår tillräckligt bra. Vi ser gärna att hon kommer hem nu till sina smådjur för hennes pappa är sjukt less på att åka dit varje dag och titta till dem, ge dem mat och vatten och så men å andra sidan så behöver dem den tillsynen och E rår ju inte för att hon läggs in. Det är bara det att när hon bodde på sitt gruppboende så fanns personal som kunde gå in till henne och se till att djuren fick mat och vatten men nu är det ju inte så. Djuren blir lämnad ensam för mycket och det känns verkligen inte bra. Det KAN omöjligt kännas bra för vår dotter också och Es pappa tycker att hon ska sälja dem men hon vägrar in i sten. Jag förstår henne också men hon kan ju behålla hamstrarna och sälja marsvinen. Dessutom så har hon Albert om hon vill! Tror dock att den rätta viljan inte finns vad det gäller honom. Så är läget och hon är inte glad på vare sig mig eller sin pappa för att vi börjar ställa krav gällande djuren. Men oavsett vad för djur det är så ska dem inte vara ensam så länge tycker vi och det står vi för. Dessutom så tycker hennes pappa efter att ha sett hur hon lämnar mat framme och åker in, matlådor, pizza osv utan att slänga eller ställa in i kylen eller frysen att hon tydligt inte fixar att bo själv. Han tycker att hon borde få fara på ett behandlingshem för att hon ju bara blir sämre. Även där vägrar hon i i sten...hon ska inte på något jävla behandlingshem skriver hon. Tjurig unge det där!

Vi får se hur det går nu när hon kommer hem och hur länge det dröjer innan hon åker in igen. Själv far jag ju på lördag och hoppas att hon kan klara sig hemma och hjälpa sin pappa med valpen under de veckorna vi är bortresta. Skönt nog så har det även ordnat sig med en back up i maj ifall E måste läggas in. En kompis som har en border terrier valp som Albert gillar kan ställa upp om det krisar. Tack för det fina Å!

Tänker mycket på min kusins bortgång! Tänker på moster och morbror och deras ofattbara förlust. Hur ska dem ta sig igenom detta?!

I dag skulle jag ha varit hos tandläkaren! I detta nu faktiskt men jag avbokade. Dels för att jag är lite förkyld men framför allt för att jag fegade ur. Jag har inte styrkan inom mig just nu att genomföra en dragning eller rotfyllning som jag ju vet skulle bli av. Skittand! Önskar att den trillade bort av sig själv...






När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...