lördag 19 mars 2016

Utebliven permis

I dag skulle min kära dotter ha haft permission men den blev inställd av läkaren. E hade mått så dåligt i natt att dem gav henne lugnande och hon har inte så mycket minne av natten som var. Jag blir förtvivlad när jag hör hur illa det är med henne. Tvångsvård och uteblivna permissioner samt lugnande. Jag vet inte om det blev i flytande form, tablett eller injektion men det behövdes i vilket fall som helst. Lugnande brukar hon ju få men då handlar det om Sobril!

Det bekymrar mig att vi ska bort samtidigt som hennes pappa i maj! Hon måste ju ta ansvar för Albert själv under tio dagar och bedyrar att hon inte kommer att läggas in under de dagarna men jag blir ändå orolig. Vi har ingen back up då ifall det blir sjukhusvistelse för henne och skulle ändå inte vilja att vem som helst passar honom. De andra hundarna har det löst sig för i alla fall! Hade jag vetat detta att hennes pappa också åker bort hela maj så hade jag nog inte bokat två resor under samma månad som honom. Men vi kan inte avboka resorna utan att förlora pengarna och det känns tjymigt.

Om en vecka bär det av!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...