torsdag 12 maj 2016

50 år

Jag har haft några härliga dagar i Barcelona med min bror och sambo. Vädret var visserligen inte det bästa men det spöregnade inte och det var det viktigaste. Vi har bott bra och har sett en massa fint! Det vackraste var nog en kyrka som vi hade guidad tur i och det var helt klart värt varenda slant. Fast jag behövde inte betala för den utan fick biljetten av mitt sällskap som en del av en present. Bjöds även på middag och dryck senare på kvällen. Mycket trevligt! Blev även uppvaktad av hotellet som bjöd på en liten flaska champagne dagen till ära.

Vi klev upp tjugo över fem i går morse och blev hämtade av taxin kvart i sex för vidare färd till flygplatsen. Kom hem strax efter 17 och så var det allt bestyr med hundarna. Sent på kvällen när vi hade lagt oss så smsade E att hon inte mådde bra och inte visste vad hon skulle göra. Jag klev upp och for hem till henne. Försökte att lugna E med att ligga bredvid henne i sängen, prata och bara hålla om lite men hon vågade inte släppa taget och sova i den ångest och de spöken i huvudet som hon hade. E hade tagit en sömntablett och var rätt groggy men ändå hyfsat klar. Hon berättade att hon blir så impulsiv när hon mår så där och jaaa det skrämmer nog henne i vad hon ska ta sig till. Till slut så gick det inte längre utan jag fick skjutsa in henne till psykakuten vid ett tiden och sedan for jag och Albert hem. Kom i säng vid tvåtiden men väcktes av A som sade till Albert flera gånger att gå och lägga sig. Jag klev då upp efter två timmars sömn och släppte ut honom. Han var både törstig, kissnödig och skitnödig så det var lite kris där. Hade sedan svårt att somna om efter allting och känner mig definitivt inte pigg i dag trots att jag ändå sov några timmar under morgonsidan.

Lägenheten är nu besiktigad och trots att dem fann markfukt i badrummet så prutade inte köparna på priset för att dem så gärna vill ha bostaden. Tack och lov! Lika väl som att dem vill ha lägenheten likväl vill jag ha pengarna som jag så väl behöver. Dem är min säkerhet och min pension!









När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...