lördag 18 juni 2016

Överdos

Jag har inte skrivit på länge här och tänkte nog inte göra det heller. Har tappat inspirationen helt och hållet men i dag tänker jag som sagt var skriva några rader.

I eftermiddags fick jag ett sms av min dotter som berättade att hon låg inne på HIVA dvs hjärtintensivvård avdelningen ( heter det väl ) på grund av en överdos. Hon mådde bra skrev hon men det var en massa problem med medicinering och läkartider, som hade ställt till det för henne och till slut orkade hon ej mer.

Jag visste inte vad som väntade mig när jag skulle träffa E på sjukhuset och befarade att hon skulle ligga i apparater och ha vak osv som tidigare gånger men nu hade hon inte längre något EKG kopplat till sig och var ändå förhållandesvis pigg.

Hon hade tagit 10 Sobril berättade hon och om det var "bara " det eller fler tabletter låter jag vara osagt men jag försöker att lita på vad E säger. Det är bara det att hon har varit mycket duktig på att ljuga om sina tabletter inför personalen förut där hon bodde.

E är nu inlagd på psykiatrin och jag tror att hon blir där ett tag! Dessutom så tvivlar jag på att E får ta hand om sina mediciner själv efter denna händelse som inte är den först och förmodligen inte den sista heller. Jag bara väntar att hon en dag ska dö av sina överdoseringar! Undrar hur kroppen mår efter år av tabletter i sig.....

Hur mår jag själv då? Ja det är ju mycket omkring mig nu! Flytten till tvåan står för dörren och här är fullt med kartonger, sopsäckar och gud vet vad. Om två veckor bär det av till byn igen! Nära mina döttrar och mitt barnbarn.

Mest troligt så flyttar jag dit själv med två av hundarna! Det är rätt spänt mellan mig och sambon och vi bråkar en hel del. Mycket tråkigt och enormt jobbigt efter tio år tillsammans. Men vi kanske funkar bättre som särbos om det blir så. Vi får se!

En trevlig lördag till er alla läsare!



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...