onsdag 27 juli 2016

Ingen energi

Nu har flickorna åkt hem och kvar är jag och A. Av någon anledning så har jag deppat inför deras hemfärd och har verkligen gråtit floder som ett annat våp. Det har varit trevliga dagar med en härlig gemenskap med åtminstone J. E har tyvärr mått alltför dåligt speciellt dem sista dagarna. Riktigt dåligt! Hon har varit som i en bubbla, inte pratat något nästan och inte solat så mycket utan de sista dagarna helst velat vara inne. Vi är mycket oroliga inför vad hon ska ta sig till när hon har kommit hem. Jag hoppas att det då vänder men är tämligen säker på att hon kommer att läggas in inom de närmaste dagarna. Vilket är det bästa kanske! Vi vill ju inte att hon ska överdosera eller skära sig igen. E hade några rätt färska sår på armarna. Alla ärren på armarna och dem på låren är inte snygga! Ser förjävligt ut!

Härom kvällen var det en turk som frågade om ärren men jag hoppas att E inte hörde något. Själv blev jag tigermamman och sade ifrån på skarpen att det var inte hans ensak och att han inte behövde bry sig i det. Då skrattade gubbfan!

E sade till sin tvillingsyster att hon inte längre vill må så här och att hon har bestämt sig för att be sjukvården om att få fara till Lenagården.

Dessvärre kommer landstinget och psykiatrin garanterat att säga nej. Vad gör vi då? Det är liksom nu eller aldrig! Annars förlorar vi nog E!!

Jag skulle gärna se att vår och Es situation togs upp i massmedia. För tre år sedan när vi ansökte om lenagården och fick nobben av både socialtjänsten och landstinget så togs det ju upp i tv4 nyheterna, lokala. Efter det så fick vi en träff med enhetschefen som då lovade att Lenagården ändå kunde komma på tal om inte Vågen skulle fungera. Tre år har alltså gått och E mår fortfarande väldigt dåligt. Tyvärr så har denna chef som lovade detta slutat! Men Es läkare jobbar kvar och han var med på mötet.

Nu får vi se hur allting blir!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...