onsdag 13 juli 2016

LPT

Sent i går kväll hade min dotter ringt mig två gånger samt smsat en gång för att hon ville att jag skulle hämta Albert. Polisen var på väg för att ta henne till sjukhuset eftersom att hon själv inte ville läggas in. Ibland förbannar jag min dåliga hörsel och i går var en av de gångerna jag svär ve och fasa över att vara hörselskadad för jag sov hårt när hon försökte att nå mig och var död för omgivningen. Andra gånger så har A väckt mig men nu när jag bor själv så blir det lite knepigare! Hur som helst så hämtades dottern då av polisen och är nu inlagd men hoppades på att bli utskriven i dag redan. Vi får väl se! Förra gången hon ville läggas in vilket var förra helgen så mådde hon väldigt dåligt men nekades att få stanna kvar då dem ansåg att hon hade det bättre hemma. Nu tvingades hon att läggas in! E kan ringa och prata med någon inom psykiatrin när det är jobbigt och i går var väl inget undantag. Då slår dem larm! Vilket hände i går! Hur som helst så är det väldigt märkligt alltihop! När hon vill vara på avdelningen eftersom att hon inte litar på själv själv och vad hon ska ta sig till ja då får hon inte det utan skickas hem. Jag kan säga som så att jag ger inte mycket för psykiatrin i Umeå! Helt värdelös! Tänk om E hade gjort sig något då hon skickades hem?! Två veckor innan tog hon ju en överdos men efter någon dag på psyket skickades hon hem då också.

Nu kan E tänka sig att åka till Lenagården som jag har nämnt tidigare och även i dag skrev vi till varandra om det och även i dag kan hon tänka sig det men vill fundera lite till. Samtidigt så skrev hon att det är ingen idé att söka därför att ingen kommer ändå att vilja betala för att låta henne få behandling där. Det är så sorgligt men vi har i färskt minne socialtjänstens och landstingets avslag på vår ansökan om att E skulle få åka till Lenagården då för ca tre år sedan. Jag önskar att dem kunde se på min dotter som en ung tjej med livet framför sig, som kan bli frisk från sitt självskadebeteende och skapa sig en framtid. Men dem gör inte det! De har själva sagt att de tror att hon aldrig kommer att bli frisk! Vilken syn har man då inte på vår flicka?!


Vovvsingen då hur gick det för honom? Jo Es pappa kunde tack och lov hämta Albert!



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...