söndag 24 juli 2016

Turkiet

Nu befinner vi oss i Turkiet på ett mycket fint hotell. Tjejerna bor i ett rum och vi andra i en tvårumslägenhet. Det är väldigt varmt denna period och var 36 grader i skuggan i dag. Vi har tillbringat dagen på stranden!

Dem första dagarna var underbara för då var E glad och så uppåt som hon kan bli vilket i och för sig inte är så väldigt uppåt, tyvärr. Men hon skrattade och var med i samtalen och åt inte bra men lite bättre. I går och framför allt i dag så är allting åt skogen för henne. Jag såg på henne igår att det skulle barka åt ett håll och i morse så ville hon stanna kvar på hotellrummet hela dagen men jag sade faktiskt ifrån. Det kändes bättre om hon kunde joina oss på stranden om inte annat under ett parasoll. Att hon skulle vara kvar ensam i rummet skulle göra allting värre...

Hon mår väldigt dåligt nu alltså! Så till den grad att hon inte verkar kunna njuta av utlandsresan fullt ut. Hon ser inte glad ut och har inte sagt mycket dem sista dagarna och äter nästan inget.

Om tre dagar åker dem hem och det känns så sorgligt. Jag vill ha dem kvar en vecka till, jag vill umgås och försöka få E att bli mer uppåt. Jag oroar mig också för hur det blir för henne när hon har kommit hem. Hon har ingen gnista och oron är stor att E gör ett nytt självmordsförsök. Säkerligen så blir hon inlagd snart igen och jag undrar vad det då blir av Albert när inte jag är hemma och kan passa honom.

Nå väl tårarna har flödat i kväll men som vanligt så reser jag mig och tänker framåt och hoppas på det bästa. Något annat går inte!

I övrigt så njuter jag av värmen och alla baden. Många goda drinkar blir det också och många goda rätter.

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...