söndag 7 augusti 2016

Det höll inte

Vi kom ju hem från Turkiet i onsdags och redan då fick jag hämta Albert hos E då hon dels mådde dåligt och dels ville ha en sovmorgon.
Dagen där på blev E återigen inlagd på psyket efter tre veckors utskrivning. Då hade hon kämpat hårt för att kunna vara hemma men det höll alltså inte till slut.

Hon mår väldigt dåligt och hade i går en hemsk ångest skrev hon till mig. När jag nämnde för henne att jag hoppas att hon får mer hjälp än dagens värdelösa med den samtalskontakt E har så blev hon irriterad och bad mig sluta lägga mig i.

Det är svårt att inte lägga sig i när åren går och min dotter alltjämt mår dåligt och skär sig eller överdoserar tabletter när hon kommer åt. Det är svårt att sluta bry sig när det är så uppenbart att psykiatrin har misslyckats med att få E att må bättre. Att se henne prova olika mediciner och äta upp emot 8 - 10 sorter inkl ep medicinerna utan större förbättringar.

Jag är så trött på detta! Trött på att varje dag oroa mig och vara ledsen över mitt barns situation.

Vi hade på gång en träff med juristen men nu vill E avvakta tills hon har pratat med sin samtalskontakt som kommer igen från semestern om någon vecka. Problemet är bara att denna kvinna tycker sig veta bäst och är en riktig besserwisser och översittare vilket båda vi föräldrar och hemtjänstens personal tycker. Samtalskontakten mfl anser att E på grund av sitt lilla lilla begåvningshandikapp aldrig kan tillfriskna fullt ut i sitt självdestruktiva beteende och därför kommer dem säkerligen att neka E vård på Lenagården. OM hon nu tar upp det med dem...

Vi kan inte mer än avvakta hur det blir i framtiden för vår dotter och hoppas på det bästa.


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...