torsdag 18 augusti 2016

Inläggning

Ja som rubriken säger så åkte hon i alla fall in i går kväll! Jag vädjade ju till henne att inte göra något dumt utan i stället be att få läggas in på psyket och hon skrev till mig att hon åkte in så att jag slapp oroa mig. Nu hoppas jag att det inte bara berodde på att jag skulle få lugn så klart! Det jag känner i allt det här är att nu MÅSTE dem sluta ge E eget medicinskt ansvar eftersom att hon mår som hon gör. Sväljer man 30 piller så ska man inte heller skrivas ut ett par dagar senare för att återigen få hämta sin medicin tre gånger per vecka på vdc och sedan kunna lägga undan dem som hon själv vill och tyvärr gör. Det är en nonchalans utan dess like anser både vi föräldrar, hemtjänst och juristen och han talade om en anmälan. Dessutom så kommer han kanske om han själv har möjlighet och vill företräda E vid alla möten, utskrivningar från psykiatrin och så vidare. E själv är med på det och känner nog en trygghet i att ha med sig någon som är kunnig inom lagar och regler och som kan tala för henne. För som jag förstår det och har fått höra på andra håll så kör dem över vår dotter fullständigt och behandlar henne som mindre vetande på psykiatrin. Hon själv har ingen talan och finner sig i att bli behandlad som ingenting, som en som man kan skriva ut olika sorters tunga mediciner åt, dra ned på samtalstimmarna till två gånger i månaden och ena stunden tvinga henne till inläggning för att i nästa stund skicka hem henne med orden att hon har det bättre hemma vilket har hänt när hon faktiskt har velat läggas in.

Jag fick till slut lite lugn inombords som ni förstår men det är långt ifrån bra och det är otäckt så liten man är här på jorden mot myndigheter. Vi vet faktiskt inte om E kommer att komma sig i väg på behandlingshemmet i Uppsala, om dem kommer godkänna en ansökan ( om E inte ballar ur ) eller om dem ska tjafsa ännu en gång precis som då för tre år sedan. Att vända sig till socialtjänsten känns väldigt hopplöst också eftersom att dem inte godkände Es ansökan om vistelse på Lenagården förra gången.

Nu har jag Albert då igen! Har precis kommit in från en lite längre promenad med honom. Det blåser lite som vanligt men var rätt skönt ute ändå. Men mössan åkte på för första gången! Längtar mer än någonsin till mitt andra hem i Spanien. Bort från allt och in i värmen!


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...