måndag 19 september 2016

Hundvakt

Jag börjar bli lite bekymrad över var vi ska placera alla hundarna när vi far på vår kryssning. Albert kan kanske vara hos dem som hade honom nu när jag var i Spanien men Baltazar och Troy samt Daisy är lite oklart. Baltazar kan få vara hos ett par i Nordmaling men vi vill helst ha honom närmare vårt hem och har frågat min brors före detta fru. Tror dock inte att hon är så pigg på det! Troy och Daisy kan vi inte placera hos vem som helst för Troysan är så otroligt rädd av sig och Daisy uträttar sina behov inomhus. Det blir en slags protest tror jag! Här hemma går det ju bra men jag känner Daisy och kan hennes rutiner samt vet att man inte kan lämna henne en sekund på morgonen innan hon har uträttat det hon ska utomhus. Annars blir det olyckor inne!

Tanken var att As föräldrar skulle kunna ställa upp och ta Troy och Daisy eftersom att dem känner hundarna så väl och bor i hus men nu har mamman sagt ifrån. Troligen så måste vi sätta dem på pensionat i tre veckor! Blir inte billigt kan jag lova men då får jag och A dela på kostnaden. I värsta fall så måste vi placera tre eller fyra hundar där och då blir vi ju ruinerade. Trist att dem inte kunde få vara hos As föräldrar även om jag till en viss del kan förstå deras tänk. Vi hade kunnat lämna grabbarna där och Daisy på pensionat men sånt är livet. Det är bara det att Baltazar och Troy är som As barn och hon vill så klart att dem ska ha det bra och är också besviken men precis som mig så förstår hon också varför föräldrarna inte vill. Hundarna skäller och dem känner sig bundna!

Som sagt vi lämnar inte bort dem till vem som helst utan då får det bli pensionat trots kostnaderna ( en hund kostar 2000 kr / vecka så då förstår ni ju hur dyrt det kommer att bli ).



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...