söndag 2 oktober 2016

Hotell bokat

Nu har vi bokat hotell i Uppsala och den 16 november bilar vi ned till Lenagården för en bedömning av E. Vi hoppas att den ska leda till något bra för vår dotters skull och kommer att göra allt i vår makt för att en vistelse där nere ska bli av framöver. Tyvärr så anser nog inte psykiatrin detsamma även om dem säger att det ena utesluter ju inte det andra till E och säger att ingen har sagt nej ännu. Vet inte riktigt hur det ska tolkas!

Hemtjänsten är helt underbar och engagerar sig till hundra procent även om det inte är deras jobb. Vd för företaget har varit i samtal med sin kusins pappa som är professor i psykiatri och han skulle titta igenom journalerna och kanske kan han därefter lämna ett utlåtande. Ett positivt sådant förstås är ju vår förhoppning där han anser att LG är ett bra alternativ. Kvarnarna maler sjukt långsamt men peppar peppar E har inte behövt vara inlagd nu på ett par veckor.

Hon har inte Albert längre och vill inte det heller! Inte mer än ibland då jag måste i väg på ärenden och inte kan lämna honom ensam. Han har en sådan separationsångest att det är hopplöst att åka i väg och ha honom kvar i lägenheten. Han skäller som en galning!

Själv mår jag rätt bra men har nog hamnat i klimakteriet. I  alla fall så tyder alla tecknen på det men jag har lite symtom som ligger utanför det normala och fortsätter det att strula så ska jag till kvinnokliniken. För säkerhet skull!

Nu taggar vi för Lenagården!!!



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...