tisdag 29 november 2016

Lenagården

Vårt besök i Uppsala blev väldigt lyckat för oss alla. E fick träffa några ur personalgruppen på LG och deras bedömning är inte klar men tydde på att dem nog kan hjälpa henne. Till skillnad mot vad dem anser här i Umeå! Vi lämnade fram utlåtandet från överläkare på psykiatrin och dem ska även få journalanteckningar. Det var tänkt att VDn för hemtjänstföretaget som jobbar för E skulle medverka men hon fick tyvärr förhinder och kunde ej komma ned till Uppsala fick vi veta samma morgon mötet skulle vara.

Hon ska dock skicka kopiorna och en ur personalen på LG som E träffade skulle ringa henne. Men han har inte gjort det ännu så vitt jag vet!

Det låg verkligen ute på bondvischan och byggnaden var bitvis rätt sliten som  vi upplevde det men vad gör väl det om personalen är bra och kan sitt jobb.

E själv vet inte vad hon vill och ville fundera så jag ligger lågt ett tag för att inte pressa henne till något beslut hur mycket jag än som mamma till henne vill att hon säger JA till att söka till Lenagården. När hon väl har gjort det så går vi vidare! OM hon gör det vill säga! Då ordnar hemtjänsten och juristen med ett möte på psykiatrin med personalen och kanske någon från socialtjänsten. Men E måste vilja detta naturligtvis!

Jag mailade ju till verksamhetschefen Christina Wennberg - Granberg på psykiatrin här i Umeå för ett par veckor sedan där jag beskrev situationen nu och där jag bad om hennes hjälp till att söka till Lenagården för Es del om det skulle bli aktuellt. Men hon har aldrig svarat på mitt mail!

Själv så har jag haft urjobbiga kramper igen i magen och underlivet! Dygnet runt smärtor oavsett menstruation eller inte och i helgen låg jag pall men fick en behandling för ett snett bäcken. Något som dock inte hjälpte eftersom att kramperna är kvar och A tror inte att det är ett snett bäcken som är boven denna gång. Vad det kan vara vete tusan men jag står inte ut längre och ska till kvinnokliniken i morgon för en gynkoll. Kan ju tillägga att jag inte har besökt en gynekolog eller en barnmorska på tio år typ och således inte heller tagit de sedvanliga cellprovstagningarna som vi kvinnor blir kallade till. Inte för att jag inte har velat utan för att jag har fan fobi för att lägga mig i en gynstol och inte har fixat att besöka dem. Men nu har jag inget val eftersom att detta påverkar hela mig och min livssituation. Jag kan bara hoppas på att det ger sig snart så att jag får njuta av min semester på Costa Favolosa.

Bjuder på en härlig bild på vår sheltie Albert! Fortfarande en odåga till att lämna ensam men i övrigt världens goaste kille och mycket lydig i allt annat.





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...