onsdag 30 november 2016

Samtalskontakt

E berättade i dag att hon har pratat med sin samtalskontakt på psykiatrin om Lenagården, om att hon hade varit där. Det blev nog inte så mycket sagt om det utan dem skulle prata mer om detta i nästa vecka. Bara att hoppas på att kärringen där uppe inte snackar dynga om det där eftersom att dem tycker att E ska bo på ett gruppboende i stället.

Jag frågade E om hon har funderat något mer på framtiden och Uppsala men det hade hon inte. Nu åker jag ju bort men sa att hon får ta det där med hemtjänsten när jag inte är hemma. Är jättebra om hon kan bolla tankarna med dem!

Så har jag varit på kvinnokliniken, finally! Tio år tog det bara.... Hur som helst så gick det bara fint i dag! Allting såg bra ut ( ja cellprovet vet jag ju inte ännu utan där får jag vänta tre fyra veckor på svaret ) men jag hade två myom som var 5 cm vardera och han trodde att det var därför som jag får springa och kissa hela tiden. Smärtorna däremot kunde han inte säga var dem kom ifrån men jag har läst att när man har muskelknutor så kan dem faktiskt ge kramper som jag har. Fick i alla fall tabletter mot både blödningarna som är urjobbiga och mot smärtorna och blir sedan kallad i vår igen. Han pratade om att eventuellt måste livmodern opereras bort men vi får se.

Nu hoppas jag att min resa blir bra och att jag inte behöver ha så ont utan att tabletterna hjälper mot smärtorna. Väskan är packad och så gott som klar! Höll på att glömma packa ned bikinin - KATASTROF!

Med det så önskar jag alla en riktigt god jul för jag kommer inte att blogga mer innan dess.



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...