lördag 12 november 2016

Värdelösa människor

Kuratorn på psykiatrin på den avdelning som E är inskriven i har fortfarande inte hört av sig per telefon vilket hon sade till hemtjänsten att hon skulle göra. Inte heller har hon skickat kopian på det psykologutlåtande som är gjort på E fastän hon lovade det. Trots att jag har Es godkännande och är hennes gode man! Vi behöver ha med oss utlåtandet när vi åker till Uppsala på onsdag men som tur är så har jag ordnat det på annat håll. Lss handläggaren på kommunen skulle skicka en kopia till E.

Faktum är att personalen på psyket gör allt för att förhala och hålla oss föräldrar ur vägen. Likaså försöker dem det med hemtjänstpersonalen, det vill säga VD som kuratorn sade till att sköta sitt och låta dem kunniga på psykiatrin bedöma vad som är bäst för E. Kanske det inte var så ordagrant men kuratorn var som jag förstår det rätt spydig och lite av en besserwisser liksom dem andra där uppe är. Så har vi föräldrar blivit bemötta under alla åren som vår dotter har varit inskriven på psyket och det är ju nu snart åtta år. Dessförinnan så var hon inskriven på barn och ungdomspsykiatrin.

Jag känner en tyng inombords och en hopplöshet som gör mig riktigt ledsen. Faktum är att ingen kommer att låta E få fara till Lenagården! Allting handlar om pengar...

Turligt nog så mår E rätt bra nu! Det är helt underbart att höra hennes glada röst!!

Nåja vi gläds så länge det varar och hoppas att hon får må så här bra väldigt väldigt länge. För alltid!



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...