tisdag 14 februari 2017

Dåliga tider

Nu är E inne i en sämre period som hon själv skrev till mig då hon hade åkt in i går kväll igen. Förra gången blev det bara en natt på psyket så var hon ute igen men vi får se nu om det blir bara denna natt eller fler. Mycket tråkigt att hon mår sämre igen efter en fyra månaders bra period. Jag undrar vad det beror på!

Daisy är inte pigg alls! I torsdags fick hon det där med knäet som for ur igen och hade ont hela dagen. Halv åtta på kvällen stämde vi träff med jourhavande veterinär som inte gjorde mer än att ge Daisy en spruta smärtstillande och rådde oss att kontakta en sjukgymnast för hundar. Morgonen där på ringde veterinären och hade funderat under natten. Hon tyckte nu att vi borde boka in en tid för att låta vår älskade hund somna in.

I går kväll for vi till vår egen veterinär med Daisy! Hon röntgade henne och såg tyvärr en hel del fel. Korsbandet är av, patella luxation, benpålagringar och kraftig artros i knä. Detta på höger ben! Hon sa att det går att operera vilket görs i Sundsvall men det är inte säkert att veterinären där nere vill göra det med tanke på Daisys ålder och det lilla blåsljudet hon har på sitt hjärta. Vi fick åka hem och fundera....

Jag har haft en helvetes natt med stundtals vak över jycken! Hon blev dålig av det lugnande medlet hon fick som gjorde att hon somnade och hjärtat tog nog lite stryk för hon har hostat hela natten och varit väldigt orolig. Tungspetsen orkade eller kunde hon inte dra in så jag blev rent orolig att veterinären hade dragit för hårt ( hon drog skithårt i tungan ) när tungan höll på att åka ned i svalget flera gånger och veterinären sade själv att Daisy var trång i halsen.

Nu på morgonen är hon betydligt piggare! Hon har ätit några kulor, varit ute på sin lilla runda runt knuten och tungan är rätt i mun precis som den ska vara. Däremot så har hon av naturliga skäl ont vilket märks på hennes hållning. Hon har ändå fått en Rimadyl.

Jag var i natt säker på att hon skulle dö ifrån mig där och då och tänkte också att om hon inte gjorde det utan var så där dålig nu på morgonen så skulle jag åka med henne till veterinären igen. Men det verkar inte behövas i dag!

Jag har svåra beslut att fatta! Vill så gärna behålla henne i liv ett tag till för hon är ju ändå så glad och pigg när hon inte får så att knä hoppar ur. Men veterinären sade att artrosen kommer hon alltid att ha så hundra bra blir hon inte av en operation. Mycket att fundera på nu! Sorg i hjärtat!!

Sorg också... över E!

Glad alla hjärtans dag till er alla!





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...