tisdag 14 februari 2017

Hemma är bäst

E skrev ut sig i dag från psyket och är alltså hemma nu igen. Vi får se hur länge! Fick samtal ifrån dem som köpte Albert av mig och han berättade att vovvsingen har varit magsjuk i fyra fem dagar nu och kräkts bara i dag fyra fem gånger. Överallt! I sängen, på vardagsrumsmattan, i tvättstugan osv osv! Dem lät rätt less! Dessutom så berättade han att Albert äter bajs men det vet jag ju redan om! Jag var dum som inte nämnde det för dem det medger jag. Men tänkte väl inte direkt på det.

Dem har eller håller på att byta foder från Iams till Royal Canin bantningsfoder och jag tror men är inte säker på att det är orsaken till hans kräkningar för Albert har superkänslig mage och ska inte äta annat än sitt vanliga foder och Frolic i träningssyfte. Någon ostbit eller skinkbit går bra ibland men inte för ofta! Jag tror att dem är less för det lät så och det har jag full förståelse för. Att ta bort kräka överallt är inte kul men det är inte Alberts fel och han har typ en gång kräkts här under ett års tid. Hade diarre en gång! Vi får se hur detta slutar! Jag har skrivit till deras barnbarn att om dem lessnar och inte orkar ha kvar Albert så vill jag köpa tillbaka honom så klart. Han ska inte till någon annan!

Vad det gäller Daisy så fick jag höra av veterinären vi besökte i går att hur sorgligt det än är så för Daisys skull så bör hon få somna in. En operation med sövning är för tuff för henne med tanke på att hon mest troligt hade hjärtpåverkan i natt efter att hon fick lugnande inför röntgen. Det gör mig förbaskat ont men hon ska inte behöva lida på något sätt så mest troligt åker vi till veterinären på måndag kväll och låter vår älskade Daisy få somna in.

En trevlig alla hjärtans dag till er alla!


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...