söndag 5 februari 2017

Long time no see

Hej på er alla läsare!

Jag har nu igen varit skitdålig på att uppdatera bloggen men tiden går och jag med den. E har mått så bra så vad det gäller henne har jag inte haft något behov att skriva av mig men i dag åkte hon faktiskt in igen på psyket. Det måste vara närmare fyra månader sedan sista besöket för henne på den slutna avdelningen. Jag har på något sätt trott att det nu äntligen kanske kanske var över detta dåliga mående hon har dragits med i så många år men samtidigt så har jag varit skeptisk och rädd att hon skulle få ångest igen. Nu fick hon det! Jag talade med E i går kväll och då lät allting som vanligt och hon mådde bra men vad som sedan hände vet jag inte. Som alltid så slår hennes förbannade ågren till PANG! Hoppas i alla fall att detta är snabbt övergående så att hon får komma hem igen snart snart och utan ångest.

Jag själv mår fortfarande inte bra! Magont för jämnan pga myomen och blödningarna from hell men nu har jag slutat med mina piller och när blödningen ska komma....då kommer den inte....var till kvinnokliniken i förra veckan mest på grund av smärtorna men dem bryr sig inte i dem utan koncentrerar sig mer på själva blödningarna och första steget var att jag skulle sluta med tabletterna för att se vad som då händer. Blöder jag då sedan mer än två veckor så skulle jag kontakta dem igen. Kanske sätter dem då in Primolut - Nor under tre månader som nästa steg i en tio dagarsperiod och hjälper inte det så blir det kanske en hormonspiral och sista steget om det inte går att använda spiral pga förstorad livmoder och myom är en biopsi eller skrapning.

Jag har på grund av smärtorna inte orkat gå promenader och där blev Albert lidandes så han fick mindre stimulans vilket gjorde att han helt tappade det lilla jag hade lärt honom om att kunna vara ensam utan att tokskälla, vilket i sig gjorde att jag fick klagomål och blev tvungen att sälja min finaste finaste vovve. Det har varit väldigt tufft ska jag erkänna. Han är otroligt saknad! Men han fick ett bra hem hos ett äldre par som bor i villa, som har stuga och som går på långa promenader med honom. Sist men inte minst så skämmer dem garanterat bort Albert ordentligt. Nu är det bara jag och gamla Daisy kvar! Hon mår för övrigt inte heller hundra med flera tumörer och patella luxation i båda knäna så vi får se hur länge hon hänger med.

Jag letar fortfarande efter en billigare lägenhet till E! Hennes hyresvärd höjde hyran så nu är den uppe i nästan 5900 kr för en tvåa i ett gammalt ruckel utan balkong i en by en mil utanför stan. Inte rimligt någonstans! Har ni tips på en tvåa med balkong gärna på bottenplan i Holmsund så hör av er till mig på FB. Jag har en sida där ( cajsawarg )där ni kan skicka en förfrågan!






När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...