söndag 19 februari 2017

Så hände det igen

I går eftermiddag vid kvart över tre talade jag med min kära dotter som berättade att hon hade varit med en kompis under dagen och nu var hemma och väntade på att hemtjänsten skulle komma. Hon lät låg och deprimerad och jag försökte att muntra upp henne men lyckades nog inte för bra därför att senare på kvällen så ringde just hemtjänsten till mig och undrade om jag hade talat med E under dagen.

Hemtjänsten hade fått meddelande av E om att dem inte behövde komma till henne för att hon var i stan med en kompis. Detta var före mitt samtal med E! Därefter senare den dagen hade en sköterska på psykiatrin ringt till hemtjänstens VD och berättat att E var inlagd och knappast skulle bli utskriven i morgon men att dem skulle höra av sig under kommande vecka.

Allt detta fick oss att fundera och känna oro så jag traskade hem till min dotter. I hemmet låg det appdos påsar som hon har. Det visade sig att hon har överdoserat ännu en gång men bara några stycken. Hon förnekade det först när jag var i kontakt med henne men erkände sedan att jo hon hade tagit några tabletter extra.
Dock inte så farligt tack och lov men det händer alltför ofta från små doser till större som hon petar i sig och det är väldigt väldigt vanskligt. Detta hände förmodligen också förra gången hon åkte in trodde hemtjänstpersonalen.

Jag har redan ångest över allting som har varit och har faktiskt inte alls mått bra sedan min förbannade jävla granne ( ursäkta ordspråket ) anmälde mig ( min hund ) för upprepande skällningar ( OM det då hade legat någon sanning i det ), så jag fick sälja honom vidare. Den ångesten blir inte bättre av oron över min dotter och vetskapen om att jag också måste ta bort min hund inom en sinom tid.

Så är då läget nu och min känsla är att jag skulle vilja skälla ut E, ruska om henne riktigt ordentligt och fråga vad i helvete hon håller på med. Men det är inget som hjälper och det vet jag. Det är bara känslan som kommer över mig och vi kanske får ta upp det här med Lenagården igen med henne framöver.






Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...