onsdag 5 april 2017

Akutpsykiatrin

I går vid 18 tiden så fick jag ett sms om att min dotter satt på sjukhuset i väntan på att återigen får träffa en läkare. Klockan 19 hade hon fortfarande inte fått träffa någon och det skulle tydligen dröja flera timmar till tills någon fanns tillgänglig.
Något som gör mig urförbannad om jag ska vara ärlig! Tänk om det sitter en där och väntar som mår så fruktansvärt dåligt att det är fara och färde, som har jättestarka självmordstankar eller som bara vill skära sig sönder och samman. Någon som E när hon mår som sämst! Att behöva vänta i flera timmar som psykpatient är inte rimligt anser jag.
Hur som helst så fick E inte bli inlagd! Läkaren nobbade henne inläggning med andra ord!

I dag mår hon fortfarande lika dåligt och sitter i detta nu återigen på sjukhuset i väntan på att få skrivas in. Hennes samtalskontakt skulle prata med dem ansvariga så att E kan få läggas in. Helt helt sjukt vad som pågår där uppe och efter alla år som intagen och patient inom psykiatrin så önskar jag som mamma till E att hon bara kunde få läggas in utan en massa väntan. Det gör nog ont i mig att hon mår dåligt och ännu mer ont inombords av att veta att hon ska sitta där och vänta i timmar när hon mår som hon gör.



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...