fredag 14 april 2017

Besviken

Jag fick i går vetskap om att min älskade flicka återigen är inlagd. Ett dygn hann hon vara hemma innan hon åkte in. De jäkla nötterna på psykiatrin hade skickat hem tösen med en mängd tabletter som hon själv skulle sortera in i en dosett. Följden blev att E i stället tog dessa tabletter på en och samma gång.

E hamnade sedan på MAVA men stack därifrån då hon hade bett dem ringa det mobila teamet vilka aldrig dök upp. Vår kära dotter drog då hem igen men när sjukhuset ringde och bad henne komma tillbaka så vägrade hon. Naturligtvis så slutade det med polishämtning och tvångsinläggning igen.

Där kan jag tycka att det blev ett rätt beslut MEN att innan dess skicka hem en tjej med egetansvar för piller, ett uppenbarligt tablett missbruk och med flera överdoser i bagaget är för mig helt ofattbart. Det här egetansvaret E har fungerar ju inte men läkarna fortsätter ändå skriva ut piller och låter henne ta ansvaret själv till viss del. Ett ansvar som hon som sagt var inte klarar av!

Hon får visserligen hämta appdoser tre gånger i veckan på vdc men ingen kontrollerar intagen och då kan hon ju fiffla hur mycket som helst i alla fall.

Jag blir ledsen, arg och orolig över var detta ska sluta. E själv håller sig till halvsanningar men samtidigt så ljuger hon som en häst travar. Lögnerna blir tätare och tätare och hon verkar tycka att det är coolt att deala med piller och leva i psykvärlden. Alla hennes vänner har ju liknande problem och inte bara jag märker den här jargongen E har börjat med.

Jag är för första gången på riktigt länge galet arg på min dotter. Arg för att hon ljuger och dribblar. Arg för att hon inte ser till sitt eget bästa och oerhört frustrerad i detta nu.

Jag skrev ett mail till hennes ansvarige läkare där vi föräldrar ifrågasätter det egna medicinska ansvaret och där vi lade in en begäran om att dem sätter ett LPT på vår dotter och skickar i väg henne till ett behandlingshem. Men som vanligt så ignoreras väl vi föräldrar. Sist fick jag ju inget svar på mina mail vare sig ifrån överläkaren och chefen på psykiatrin.

I övrigt så har jag det toppen i Spanien. Solen och värmen är underbar. Njuter!!


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...