lördag 1 april 2017

Då var det dags igen

Ringde min dotter för ett tag sedan men hon kopplade bort samtalet och jag fick därefter ett sms om att hon var på sjukhuset och eventuellt skulle bli inlagd. Oftast så blir hon det när hon väl är där! Det gick bara åtta dagar den här gången sedan hon skrevs ut. Våren och sommaren har inte inte varit en bra årstid för henne på många år och hon har ju ofta varit inlagd då. Märkligt kan jag själv tycka jag som älskar våren och sommaren men jag läste en artikel häromdagen om att det är många som faktiskt mår sämre när det är sommar.

Nu börjar det att dra ihop sig för Spanienresan och jag planerar för fullt vad jag ska ha med mig. Måste kanske ha två resväskor för att få med allting. Det ska bli underbart att åka ned och det känns riktigt välbehövligt med lite avkoppling nu.

Jag fick ett erbjudande här i veckan som var om att ta hand om två sheltietikar på sju år men kände att när jag väl skaffar mig en ny hund så blir det en valp i så fall. Eller en unghund! Endera en sheltie eller en mini aussie men mest troligt den förstnämnda eftersom att aussie är en renodlad vallhund och nog kräver en del. Sheltie har inte så mycket vall i sig längre även om jag märkte på Albert att han hade lite ändå. Spännande hur som helst att en dag igen ha en ny kompis vid sin sida och jag längtar vansinnigt mycket tills dess.

Önskar alla en trevlig helg!





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...