måndag 24 april 2017

Samtal

Hade i går ett bra samtal med hemtjänsten som är hos vår dotter och dem är uppriktigt sagt mycket irriterade på hur psykiatrin hanterar det här med E. När hon gick på permission i lördags så hade dem återigen skickat med henne en plastlåda med piller....

Tydligen så ska det vara ett möte i mitten på maj på psyket ang E och jag är nog inbjuden.
Hon tror förresten att E fortfarande vill ha hjälp men att hon själv inte orkar ta tag i det och kanske också tror att det inte är lönt samt är rädd för förändringar. Vilket jag har full förståelse för! Men vad jag inte kan förlika mig med är att socialtjänsten kunde avslå Es önskan om en plats och hjälp på behandlingshem. Att dem gör sådan skillnad på missbruk och självskadebeteende! Ett exempel: En kusin till mina döttrar är missbrukare av tunga droger sedan en tid tillbaka men ville ha vård och har fått beviljat och blivit skickad till ett behandlingshem söderut. Socialtjänsten i Umeå fattade det beslutet. Förstår ni hur orättvist det känns! Missförstå mig inte - jag är jätteglad över att han fick hjälp och själv ville ta emot hjälpen men det borde gälla ALLA oavsett vad för problem dem har.

Ja det var väl allt jag hade att säga just nu!


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...